همین عمل نیاز به تمرین دارد؛ البته به محض این‌که یاد بگیرید چگونه از هر دو طرف بدنتان استعمال کنید قدرت و سرعت شنا کردنتان نیز عمده میشود. به جهت آغاز در آغاز بایستی یک استخر در نزدیکی خود پیدا کنید. چطور شنا را شروع کنیم؟ یا این که اگر استخر به اندازهٔ کافی عمیق باشد می توانید روی کف آن راه بروید و به محل آغاز برگردید که به برهان مقاومت آب در برابر حرکت تان، سبب می شود تا در اثر تقلا ضربان قلب تان در حد هدفمند باقی بماند که نفع محسوب می شود. به خطوط معلوم شده اعتنا کنید و در صورتی که هنوز بلد نیستید صد رد صد در نصیب قلیل عمق بمانید. هسته تن را منقبض نمایید ( ماهیچه‌ها شکم را درهم بکشید مثل این‌که می خواهید یک مشت به این قسمت را تحمل نمایید ) عضلات باسن و همسترینگ را مشغول کنید و کمر را صاف کنید طوری که کل بدن حالتی خنثی و صاف داشته باشد. مقاومت تولید شده بوسیله آب همچنین به بدن کمک می کند و صرف لحاظ از سبک شنا ، کل تن و حداکثر تعداد تیم های عضلانی در اکنون ورزش است. این شنا کندترین مدل شنا دربین چهار شنای حساس می باشد و برای مسافت های طولانی مطلوب است. ۳. شنای قورباغه: شنای قورباغه دیرین ترین و متداول ترین گونۀ شناست، به این عامل که در این جور شنا، شناگر قادر به تنفس سهل وآسان در حین شنا هم است و نیاز کمتری به صرف انرژی دارد. در این مسابقات، شناگران طبق معمول از شنای کرال سینه به کار گیری می کنند چون پرسرعت ترین دسته شنا است. همین سبک از سرعت بالا ترین سبک های شنا محسوب می شود. در آب شیرجه نزنید و همینطور ناخن های خویش را به علت تماس اصلی شناگران دیگر قیمت حلقه شنا کودک تمیز نگه دارید. انگشتانتان را مثل یک رقاص تکان دهید، پاهای خود را عمدتا مستقیم و متناوب نگه دارید تا ضربه های ریز را بزنید. بخش اعظمی از سالن های ورزشی و مرکز ها تفریحی حیاتی استخر هستند. اکثری از استخر ها اساسی بهای محل ورود دوچندان زیادی نمی باشند. از آن جایی که رخ خانمها از آقایان ظریفتر است، به طور معمول عینک شنای مردانه و زنانه از حیث میزان و نازکی طراحی اساسی نیز فرق می نمایند که هنگام خرید می بایست به همین نکته توجه داشت.